P | Enkeltje Maasbree - Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Martijn Beek - WaarBenJij.nu P | Enkeltje Maasbree - Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Martijn Beek - WaarBenJij.nu

P | Enkeltje Maasbree - Genève

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

13 Februari 2008 | Zwitserland, Genève

Het was woensdag 30 januari 2008 ! Na een nacht van weinig slaap, stond ik nog best opgewekt op. Mijn tas was om 2 uur die nacht grotendeels ingepakt. Ik had nog een aantal klusjes te doen, maar ik moest al snel naar de trein. Zo blijkt maar weer: de dag dat je gaat is altijd heel efficiënt, maar ook heel hectisch en veel te kort.

Eenmaal op Schiphol leverde ik gelijk mijn koffer in. Toen bleek dat onze weegschaal thuis, 27,6 - 24,0 = 3,6 kilogram te laag had aangegeven. Omdat er 20 kg was toegestaan, heb ik 8 kg à € 9,- = € 72,- betaald om toch al mijn bagage mee te mogen nemen. Jammer maar helaas.

Toen ik door het eerste poortje was, kwam ik bij gate H2 uit. Daar stond al aangegeven dat de gate aan het sluiten was. Ik ben snel doorgelopen en toen kwam ik bij de echte controle. Riem uit, telefoon weg, laptop uit de tas, meneer ervan overtuigd dat mijn flesje leeg was, deodorant à 150 ml weg moeten gooien en dan natuurlijk horloge vergeten !

Toen ik weer aangekleed was, was het 16.50 (vlucht was van 17.05 tot 18.30). “Wil Martijn van Beek zich naar de gate begeven?”. Ik liep vrijwel direct het trappetje af en stond bij de balie waar de mevrouw nog net de microfoon vast had. Tijd zat, komt te laat...

Aangekomen in Genève liep het allemaal net wat minder. Een uur heb ik gezocht naar het busstation, de weg naar CERN, een plek om een kaartje te kopen en iemand die me wilde helpen ! Eenmaal in de bus (het koffer was toch wel erg lomp en zwaar) kon de chauffeur me niet helpen (?). Ik stapte bij een bepaalde halte uit en ik vond een behulpzame man (oud-medewerker van CERN) die me precies vertelde hoe het zat.

Bij CERN had ik na vragen aan de tweede behulpzame man, het hostel snel gevonden. Het was inmiddels 20.00 uur en daar aangekomen, bleek de receptie al gesloten te zijn. De derde en laatste behulpzame man van vandaag ging met mij (en zijn auto) even naar de ingang en daar kreeg ik de sleutel van mijn kamer.

Ik bedank Sieuwe heeft met met de laptop geholpen, zowel voor als na de aankoop. Merijn en Suzanne die met me mee zijn gerezen tot en met Utrecht. (Suzanne offerde zelfs haar laatste kwartier nakijk tijd van haar tentamen op.) David die vanaf Eindhoven tot aan de gate bij me is gebleven.

Natuurlijk, last but not least, iedereen thuis die me geholpen hebben waar nodig.

  • 16 Februari 2008 - 09:49

    Merijn En Mieke:

    Heej Martijn,

    Ik heb mijn moeder net alles laten lezen, en ze wil meer details over het voedsel in Zwitserland. Ja wat kan ik zeggen, hobbitisme zit bij ons in de familie ;P.

    tot snel.

    Groetjes Merijn en Mieke.

  • 16 Februari 2008 - 12:43

    Martijn:

    Hey Merijn en Mieke,

    Mij lijkt het heel leuk als je langs komt, ik zal je dan zoveel mogelijk laten zien. Ook zullen we schaatsen (mits mijn knie er toe in staat is ;)).

    Over het eten kan ik je helaas weinig vertellen. In het CERN restaurant hebben ze zover ik weet, bijna altijd een gerecht met pasta, rijst of friet. Ervan uitgaande dat dit geen echt typisch Zwitsers is, kan ik jullie daar dus niet echt iets over zeggen. Het smaakt allemaal wel heel goed, dus.

    Ik heb trouwens ook nog maar 1 keer in de stad gegeten. Het uiteindelijke restaurant bleek een Italiaan te zijn, toen ik de kaart zag. Dus ik weet het niet, ik zal opletten.

    Tot snel !

    Groetjes, Martijn

  • 19 Februari 2008 - 20:57

    Sanderman:

    Hey :)

    Leuke site :P Nog leuke foto's van jezelf voor op de site? ;)

    Ik wens je veel plezier met je stage. Het ga je goed :)

    Groetjes,

    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 13271

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Maart 2013

Afstudeerstage in Sydney

07 September 2008 - 09 Oktober 2008

Mijn eerste verre reis

30 Januari 2008 - 31 Juli 2008

Afstuderen in Geneve

Landen bezocht: