Het hostel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Beek - WaarBenJij.nu Het hostel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Beek - WaarBenJij.nu

Het hostel

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

13 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Allereerst wil ik iedereen even bedanken voor het lezen en reageren op mijn berichten. Daar ben ik erg blij mee, op die manier kan ik het toch nog met anderen delen.

Ik kwam dus aan bij het hostel, na een behoorlijk misselijke start van mijn reis. Ook het ritje naar het hostel, veranderde hier niet veel aan. Het was gelijk duidelijk hoe knullig het hostel was. De meid die ook net afgeleverd was, kreeg een bed in een slaap‘zaal’ (lees kamer) waar iemand nog moest uitchecken. Daar heeft zij nog zeker een uur op moeten wachten (later na heb ik haar niet meer gezien). Toen was ik aan de beurt. Ze viel gelijk met de deur in huis en vroeg of ik haar mail van gisteren gelezen had. Nou nee, ik ben net meer dan 30 uur onderweg geweest. Het bleek dat het boekingsprogramma een fout had gemaakt, waardoor de slaapzalen met 4 bedden dubbel geboekt waren. Ik werd overgeplaatst naar een slaapzaal met 6 bedden, maar wel voor de bijbehorende prijs, met ensuite badkamer en gratis wifi gedurende mijn hele verblijf. Ik melde gelijk dat ik misschien niet de hele periode bleef, maar in dat geval zou ik alleen een tegoedbon krijgen voor de resterende nachten die ik al betaald had. Fijn, dacht ik, maar ja, het was nu nog goedkoper en het internet was fijn. Die twee extra mensen die er zouden zijn, wat maakt het uit.

Maar toen kwam het… Toen ik de kamer binnenkwam, zoiets had ik nog nooit gezien. Ik zal het maar kort omschrijven, onder het mom van een foto zegt meer dan duizend woorden. Er stonden 3 stapelbedden in een kamer die ongeveer 2 keer de oppervlakte heeft van al die stapelbedden bij elkaar. Hier moet je dus met 6 man je de bagage kwijt worden. Dat is dus een hopeloze troep. Ik zette mijn koffer maar waar nog plek was, midden in de kamer. Later kon ik met enig geschuif mijn koffer wel wat aan de kant krijgen, zodat er toch nog een pad overbleef naar de badkamer van 3 vierkante meter. Hoewel ik dus eerst eventjes nodig had om dit te verwerken (hier zou ik nog anderhalve week doorbrengen), was het verder allemaal wel goed. Wie wist hoe ik over 2 dagen over het hostel dacht.

De eerste nacht heb ik gewoon overleefd. Het blijft gewoon raar, zo met z’n allen op een kamer. Ieder heeft zijn eigen ding en dat doet die dan ook. Maar dat ging dus vooralsnog goed. Inmiddels ben ik er nu dus al 10 dagen en het valt me best wel mee. Natuurlijk word je ’s nachts wel eens wakker van een dronken kamergenoot die binnenkomt en meent dat het hier ook net zo gezellig is als in de kroeg. Of er staat een stel meiden voor de deur, die binnen willen want ze hebben zichzelf buitengesloten.

Ook de troep wordt er niet minder om. Vorige week hing er op een gegeven moment een briefje aan de deur dat de kamer een voorjaarsschoonmaak kreeg. Iedereen moest zijn spullen opruimen en die op zijn bed leggen. (Er werd zelfs gedreigd dat alles weg gegooid werd wat er nog lag.) Ik dacht, geweldig, wie weet… Maar helaas, die vlieger ging niet op, er was nauwelijks opgeruimd. Wat blijkt, gisteren hing hetzelfde briefje er weer!

Hoewel ze gratis internet beloofden voor de hele periode van mijn verblijf, konden ze dat toch niet doen. De eerste 2 dagen had ik namelijk al 10 uur verbruikt. Ik heb uiteindelijk nog 7 uur gekregen, maar dat was het. Tja, de zoektocht naar een appartement(je) en het berichten met Jan(/Dennis) en alleman neemt nu eenmaal veel tijd in beslag.

Dat was het weer voor nu. Ik heb natuurlijk al wat van Sydney gezien, dus daarvan alvast een voorproefje. Volgende keer iets over de zoektocht naar een appartement. (Waar ik vannacht al voor het eerst geslapen heb!)

  • 13 Oktober 2012 - 16:21

    Joost Vanhommerig:

    Ha Martijn,

    ik had al het nodige gehoord van Dennis! Wat een belevenissen bahbah...

    Maar gelukkig heb je nu een appartementje gevonden! Tot snel...

    xx

  • 14 Oktober 2012 - 09:49

    Glenn En Elke:

    Hej Martijn!

    Wat een verhalen!
    Zo zie je maar. Je kan nog zoveel regelen van tevoren, je moet het toch zien en beleven.
    Maar jij weet je gelukkig goed te redden. Dat wist ik ook wel:)

    Fijn om zo op de hoogte te blijven over hoe het met je gaat. Maar we bellen natuurlijk ook geregeld naar huis om alles te weten te komen.

    Hopelijk is het nu wat rustiger voor je nu je in het appartement zit.

    Succes en Geniet ervan!
    Liefs Glenn en Elke

  • 14 Oktober 2012 - 19:50

    Christel Kars:

    wel, wel Martijn. Was je maar weer lekker in je eigen bed op de Lange Heide, hè.
    Alles komt goed. Voor je het weet, is je half jaar om en zit je weer in het vliegtuig terug naar huis. Maak er het beste van! Dit overkomt je maar één keer. En och, achteraf kun je overal om lachen.

  • 14 Oktober 2012 - 21:54

    Bram:

    Hoi Hoi,

    Wat een foto en wat een rotzooi, tjonge jonge jonge.
    Ach ik heb het ook een keer gehad met z'n zessen op een kamer en een hoop rotzooi.
    Maar dit overtreft dat zeker, haha.

    Nou veel plezier en succes in je nieuwe appartementje!!!


    Greetzzz, x

  • 15 Oktober 2012 - 08:39

    Maik En Karien:

    Ha Martijn,

    Wat een start in Australië... Maar gelukkig heb je dat nu gehad!
    Wat heb je snel een appartement gevonden, ben benieuwd!

    Groetjes,
    Maik en Karien

  • 15 Oktober 2012 - 11:57

    Roel En Rianne:

    Hey Martijn!

    Leuk om je berichten te lezen :-)
    En fijn voor je dat je nu je eigen appartementje hebt, lekker alleen je eigen rommel :-P

    Veel plezier en succes nog en we zijn benieuwd naar meer verhalen/foto's!

    Groetjes, Roel en Rianne.

  • 15 Oktober 2012 - 11:57

    Roel En Rianne:

    Hey Martijn!

    Leuk om je berichten te lezen :-)
    En fijn voor je dat je nu je eigen appartementje hebt, lekker alleen je eigen rommel :-P

    Veel plezier en succes nog en we zijn benieuwd naar meer verhalen/foto's!

    Groetjes, Roel en Rianne.

  • 15 Oktober 2012 - 15:51

    Merijn:

    Hey Martijn,

    Heb je ooit eurotrip gezien, met de Dutch Hostel?
    Daar denk ik nu aan, alleen klinkt het bij jouw net iets erger.

    xMerx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 13256

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Maart 2013

Afstudeerstage in Sydney

07 September 2008 - 09 Oktober 2008

Mijn eerste verre reis

30 Januari 2008 - 31 Juli 2008

Afstuderen in Geneve

Landen bezocht: