P | Weekendje Geneve - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Martijn Beek - WaarBenJij.nu P | Weekendje Geneve - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Martijn Beek - WaarBenJij.nu

P | Weekendje Geneve

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 Maart 2008 | Zwitserland, Genève

Op zaterdag 23 februari rond 04.00 uur in de nacht, kwamen Martijn zijn ouders mij ophalen om samen naar Geneve te gaan. Martijn heeft daar nu een kamer en wij gingen hem zijn spullen brengen, maar ook om nog een beetje zijn verjaardag vieren.

Gedurende de reis heb ik erg veel geslapen, want de avond van te voren ben ik uit geweest in Maastricht. Ik heb dus maar een paar punten van de reis meegekregen. Zo weet ik dat ze in Zwitserland heel mooie bergen hebben en een heel groot meer, onze vijver is er niets bij. Bij het zien van de bergen kreeg ik meteen behoefte om te gaan klimmen.

Rond 13.00 uur waren we ongeveer in Geneve bij een supermarkt gestrand, want de weg was een beetje ingewikkeld en opengebroken in Geneve. Martijn is na een poging van routebeschrijvingen naar ons toe gekomen en heeft ons toen na een boterham, een rondleiding gegeven over CERN. Je kunt verdacht gemakkelijk CERN binnen komen. Het is een groot fabrieksterrein, op de grens van Zwitserland met Frankrijk, met allemaal gebouwen en heel veel auto’s van CERN. Het gevaarte waar Martijn mee werkt, hebben we niet gezien.

Wel hebben we een houten bülletje gezien (zoals Martijn het omschreef). Een of andere vergaderzaal, wel een apart iets, 's nachts ook leuk verlicht. Het bijzondere eraan was, geloof ik, dat hij volledig uit hout bestond en het hout dat erin gebruikt was zou in 2 dagen binnen Zwitserland terug zijn gegroeid.

In de 2 dagen hebben we door Geneve gewandeld en gereden. Dat laatste is echt tricky, vier banen, bussen, een tram, 8 voetgangers en dan nog een fiets midden op de baan. Dat geeft een leuk effect.

Het is een heel mooie stad en het weer was prachtig, waardoor ik nog meer van de omgeving kon genieten. We hebben door de buurt van Martijn gelopen, door de oude binnenstad gelopen, iemand zijn graf (geen idee wie) bezocht, langs het meer van Geneve gelopen en de fontein van Geneve bewonderd, op zoek geweest naar een McFlurry en we zijn nog in de bergen geweest (van Frankrijk). Al met al heel veel dingen gezien en één ding weet ik zeker, ik wil er nog eens heen :P. Dus Martijn, bereid je maar vast voor.

Het nieuwe huisje van Martijn is echt leuk. Het is een gezellig kamertje, met uitzicht op een toren, een soort ruïne. Verder kan je vanuit dat appartement de grens met Frankrijk zien. De grens bestaat daar uit een berg. De onderverhuurder van Martijn heeft mij uitgelegd hoe die berg heet, maar dat weet ik niet meer. Volgens mij is het een heel gastvrij gezin, erg gezellige mensen.

Zondag middag vertrokken we en om 24.00 uur lag ik eindelijk in mijn bedje, na een heel geslaagd weekend.

Martijn namens Merijn, via de volgende link kun je foto's van dit weekend bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FOKKHDV7

  • 23 Maart 2008 - 12:04

    Merijn:

    Niemand die op mijn bericht wil reageren, wat flauw, dan doe ik het zelf.

    Martijn het was een vet weekend, en we gaan het de 5e herhalen :P.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 13252

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Maart 2013

Afstudeerstage in Sydney

07 September 2008 - 09 Oktober 2008

Mijn eerste verre reis

30 Januari 2008 - 31 Juli 2008

Afstuderen in Geneve

Landen bezocht: