De eerste dagen in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Beek - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Beek - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Sydney!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 November 2012 | Australië, Sydney

Eindelijk dan wat over Sydney zelf, al ben ik nu al voor 34 dagen weg van huis. De eerste dag dat ik echt de stad in ging om de stad te zien (en geen appartement, winkel of school), was mijn eerste zaterdag dat ik hier was. Ik was dinsdagmorgen aangekomen, dus dat werd wel eens tijd. De tijd die ik nog over had na de aanvraag van het appartement, ben ik gewoon het centrum ingelopen. Gewoon waar het me leuk leek om heen te lopen. Ik herkende best wel wat dingen. Ik ben hier (bijna precies) 4 jaar geleden ook al geweest. Bepaalde winkel en pleinen kwamen me bekend voor. Dat geeft dan toch wel een apart gevoel.

Ik had de smaak te pakken en zo heb ik de zondag erna nog een flink stuk gewandeld. Vanuit het hostel liep ik naar het water en ben zo de hele kustlijn gaan volgen. Ik liep om Woolloomooloo Bay (ja, hoeveel o’s kun je kwijt in één naam), langs Mrs. Macquires Chair, door de Royal Botanic Gardens, om het Sydney Opera House, over Circular Quay, onder de Harbour Bridge, bij de Observatory, naar Darling Harbour en toen in het centrum weer op weg naar het hostel. Het was leuk al die bekende, maar ook nieuwe, punten te zien.

Bij Mrs. Macquires Chair had je een heel mooi uitzichtspunt, waar ik voor het eerst weer uit keek over het Opera House. Daarna heb ik lekker een uurtje in de botanische tuin gelegen in het gras, mijn boterhammen opgegeten, beetje muziek geluisterd en wat gelezen over Sydney en omgeving. Toen was het de beurt aan het Opera House zelf, waarschijnlijk wel het bekendste in Sydney. Ongelofelijk als je daar zo dichtbij staat. Mocht je ooit een goede tegelzetter nodig hebt… Ik ken er nog wel één!

Via de haven ben ik toen naar de Harbour Bridge gelopen. Het is zo’n machtig, gigantisch groot ding. Erg leuk om te zien. Ik ga nog een keertje helemaal naar de andere kant lopen, waar het ook heel mooi schijnt te zijn. Wie weet hoe het uitzicht vanaf daar is. Onder de brug doorgelopen vond ik boven op een heuveltje een klein parkje. Op dat plekje voelde ik me wel thuis. Je kon er heerlijk van je afkijken (ook al zag je geen Opera House). Daar realiseerde ik me een beetje dat ik niet thuis was. Hoewel dat niet zo makkelijk was, vond ik het toch ook bijzonder om hier te zijn.

Toen ik weer verder ging bleek er een sterrenkunde observatorium. Die ga ik misschien nog wel eens een keertje bezoeken als het donker is. Toen ben ik weer verder gelopen naar Darling Harbour, waar je een hele boel gezelligheid vindt. Inmiddels begon het al donker te worden en vond het wel tijd om terug te lopen (lees, ik moest nog 2,5 km terug lopen). Het was leuk al die mooie plekjes te zien. Ik heb een kaartje met de route gemaakt en volgens Google was het 12,5 km!

Er zijn nog een paar dingen die me zijn opgevallen en ik jullie niet wil onthouden. Er lopen hier een paar rare vogels rond, ook figuurlijk, maar ik bedoel letterlijk. Op Facebook had ik al een foto gezet van een vogel die je veel ziet, een Witte Ibis, het schijnt. Hoewel ik ze nog niet heb gezien, heb ik wel een paar andere vogels gehoord! Eentje heb ik op kunnen nemen, maar die zal ik thuis wel laten horen. Een andere zou ik misschien kunnen omschrijven alsof een baby aan het brullen is op straat.

Verder rijden ze hier natuurlijk links op de weg. Bij het oversteken moest ik in het begin dus even nadenken waar het verkeer ook alweer vandaan kon komen. Het viel zelfs op dat ze ook echt links lopen, misschien liep ik ook wel consequent in de weg aan de rechter kant.

Dat was het weer. Hopelijk tot de volgende keer.

  • 03 November 2012 - 12:50

    Merijn:

    Hey Martijn,

    Doe je goed, degelijke wandeling is nooit verkeerd.
    Zeker als het lekker warm weer is.
    Misschien moeten we hier ook maar eens een nieuwe route zoeken.

    xMerx

  • 03 November 2012 - 13:38

    Joost :

    Heey martijn

    toevallig dat ik het al tegen joop zei martijn is alweer een maand weg.

    Hier is het vollop herfst blegh... regen...wind...nachtvorst (af en toe). Geniet maar lekker van de temperatuur.

    Ik ga hier weer verders me werken! Tot snel weer...xx

    Joost

  • 05 November 2012 - 18:14

    Sandra VdM:

    Heey Martijn,

    Wat voor rare vogels (die niet kunnen vliegen bedoel ik ;) ) ben je al tegen gekomen??
    Hier is het al winterweer, grijs en wat koud. Geniet dus maar voor ons allen van 't zonnetje!

    Groetjes Sandra

  • 06 November 2012 - 13:21

    Roel En Rianne:

    G'day mate!

    Leuk om je verhalen te lezen :-)

    Hier alles ok, voor Sandra's verjaarsdag gaan we naar Breaking Dawn II en voor Joyce's kado gaan we naar Thermae 2000. Hopelijk dit jaar nog... Sieuwe's kado heeft namelijk ook bijna 6 maanden geduurd. Anders heb je geluk en kun je alweer mee :-P

    Veel plezier en succes!

    Groetjes, Roel en Rianne.

  • 07 November 2012 - 06:00

    Marloes:

    Heej Martijn!
    Wat een goede verhalen weer. En ik zit suf opgesloten in het ziekenhuis tijdens mijn nachtdiensten... Dus ik droom even met jouw reisverslagen mee ;)
    Veel plezier, Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13249

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Maart 2013

Afstudeerstage in Sydney

07 September 2008 - 09 Oktober 2008

Mijn eerste verre reis

30 Januari 2008 - 31 Juli 2008

Afstuderen in Geneve

Landen bezocht: