Vakantiedagboek Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Beek - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Beek - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek Singapore

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 Oktober 2008 | Singapore, Singapore

Dit keer een beetje laat bericht van Singapore. Ik ben inmiddels al 5 dagen in Vietnam en donderdag ga ik alweer naar huis, dus ik zal kijken wat ik doe met het stuk van Vietnam. Nogmaals veel leesplezier.

30-09-’08 9.35: Axis Hostel Singapore
Eergisteren, hebben we bij de check-in balie naar Singapore zeker 30 minuten gewacht tot het nieuwe systeem ons een plekje had aanwees. Voor de rest ging de vlucht goed.

Het klimaat in Singapore is natuurlijk een verhaal apart. We kwamen aan op het vliegveld om 22.30 en het was toen nog steeds 26 graden. Toen we dus door de taxi-coordinator naar een taxi gewezen werden, liepen we tegen een lekkere muur op.

Bij het hostel aangekomen wist ik niet waar ik het zoeken moest, maar een dag later heb je het wel door hoe het werkt hier. En zo gingen we gisteren dus de stad in (Singapore is alleen maar één grote stad). Dit was het land waar je een boete kan krijgen voor kauwgom (om een belachelijke reden) en waar je verplicht moet doorspoelen !

We brachten een bezoek aan het Asian Civilization Museum en daarna zaten we op het terrasje waar we uitzicht hadden over een paar gebouwen met een gigantische plensbui.

‘It’s damn humid’ en altijd warm. Ongelofelijk. Ook is het kraanwater school, maar ‘bless god if I survive this trip’.

02-10-’08 13.30: Vlucht Singapore – Ho Chi Minh City
De tweede dag hoopten we op goed weer want we gingen naar Sentosa Island. Toen we op het eiland aankwamen reden we met de bus over één grote bouwput. Het was opvallend hoeveel er gebouwd werd in het land / de stad.

Toen we uitstapten werd al snel duidelijk dat het klopte wat de guide zei. Het hele eiland was gemaakt. Alles was gemaakt volgens een plan. Eigenlijk was het eiland één groot resort, maar dat was dan dus ook de bedoeling.

We waren nog geen 10 minuten aan het wandelen of er was weer een grote plensbui. We vluchten naar een strandtent waar ik 40 minuten moest wachten op mijn lunch, 20 omdat ze de order niet begrepen en nog eens 20 omdat de pizza zo lang gebakken / opgewarmd moest worden.

We liepen nog naar een ander strand, waar ik na 1 minuutje pootje baden al gebeten werd ! Het eiland was best mooi, maar nep en niet echt schoon en niet klaar. Er waren over het algemeen veel werkzaamheden, waardoor de stad er over 5 jaar wat anders uit zou zien. Toen we terug gingen begon de zon pas echt te schijnen, erg jammer.

Die avond aten we voor de tweede keer noodles met 2 stokjes en de meest onhandige lepel die je kunt verzinnen. Toch kregen we alles fatsoenlijk binnen.

Gisteren, de eigenlijke laatste dag, gingen we allereerst naar de botanische tuin met een apart gedeelte met orchideeën. De tuin was mooi aangelegd, maar vooral de orchideeën waren mooi. Halverwege de middag waren we al compleet uitgeteld, maar we brachten ook nog een bezoekje aan Chinatown en Little India. Persoonlijk had ik het gehad die dag. Het weer, het eten, de stad en alles, maar het is toch leuk om allemaal gezien te hebben. Zeker de Chinese tempel was erg mooi.

• 06 Oktober 2008 - 07:38

Merijn:

Hey Martijn,
    Het klinkt alsof je het helemaal hebt gehad met Singepoor het land met de verborgen dictatuur :P.
    De foto's zien er wel echt prachtig uit :). En trouwens ik heb laatst ook geabseilt (als je dat zo schrijft) echt vet.

Groetjes Merijn