Vakantiedagboek Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Beek - WaarBenJij.nu Vakantiedagboek Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Beek - WaarBenJij.nu

Vakantiedagboek Australië

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Alweer het tweede deel van mijn reisdagboek. Dit keer vanuit Sydney, Australië. Even voor de goede orde: Ik ga nog naar Singapore op 28 september en naar Vietnam op 2 oktober. Ik kom op de 9e van oktober aan op Schiphol om 10.50. Daar zal in ieder geval mijn moeder op me staan te wachten. Veel leesplezier.

21-09-’08 19.20: Xbase Sydney
Gisteren, ging onze vlucht naar Sydney best goed op wat vertraging na. Op het vliegveld werd er een taxi geregeld door het hostel. Die kwam mooi na 3 kwartier aanzetten. De chauffeur (‘gevaarlijke gek’) bracht ons gratis met een omweg naar het hostel.

Toen we trouwens aankwamen kon ik mijn oren niet geloven, 33 graden !?! We hadden niet meer dan 20 verwacht, hooguit. We installeerden ons en gingen de stad in. We vonden al snel een leuk en mooi restaurantje gevonden wat zelfs luxe aandeed, vond ik.

Na het eten liepen we verder en kwamen we bij het water uit met uitzicht over het Opera House en de Harbour Bridge. Tegen die tijd wist ik wel heel vrij zeker dat ik deze stad heel leuk vond…

Vanmiddag bezochten we (in korte broek !) het Hyde Park en de Royal Botanic Garden met de Opera. De gebouwen, oud en nieuw, en de parken spraken me echt aan. Op deze dag waren we trouwens ook getuige van 3 huwelijken !

11-09-’08 17.35: Xbase Sydney (relaxed met muziek…)
Het ritme deze vakantie (voor zover het een ritme te noemen is) ligt een beetje overhoop. Ik geloof dat we het toppunt vandaag bereikt hebben.

Gisteren hadden we een geweldig stralende dag van 30 graden. Daarom besloten we die dag naar Bondi Beach en Watson Bay te gaan. Met een hoop geridder, gewinkel en gedoe waren we rond 11.15 op weg met de bus naar de bay.

We liepen daar aangekomen wat over het kleine strand, waarna we een wandeling van ongeveer een uur gedaan hebben met een uitzicht vol water en rotspartijen.

Op Bondi Beach liepen we van de ene kant helemaal naar de andere kant van het strand. Op deze zeer warme dag mocht een ijsje natuurlijk niet ontbreken. Het was een dag met zon, zee en strand. We hebben ons dan ook zeer geamuseerd met de surfers die naar ons idee net wat te veel wachten op de perfecte golf.

Vandaag bezochten we Paddy’s Market, een soort winkel centrum met verdacht veel Aziatische winkels. Ook zijn we in de Darling Harbour geweest. Het was inmiddels al iets van half 1 uur en het aquarium was nu aan de beurt. We hebben vanalles voorbij zien komen zwemmen. Van de kleinste gupjes tot erg grote haaien, maar ook zeepaardjes en zeehonden. Heel kleurrijke vissen, zoals bijvoorbeeld Nemo-visjes, zo lief.

Na 3 uur hadden we het gezien en hadden we honger ! We hadden praktisch niets meer gegeten, sinds de ontbijt, op die ene muffin (groot en paddestoel/visachtig) na. We gingen snel naar het hostel om wat te eten.

’s Avonds waren we toch in de stad en de keuken was vast nog bezet, dus dronken we maar een cocktail. Ook al hadden we dus niet gek veel gegeten, moesten we koken en avondeten en was het nog niet een donker (wel bijna). Zo begonnen we met koken rond 9 uur en hadden we verrassend snel binnen een uur gegeten.

25-09-’08 22.45: Xbase Sydney
Aangekomen op Manly Beach aten we onze lunch met een geweldig uitzicht. Daarna liepen we naar beide kanten van het strand. Het was heerlijk weer en het was nu al druk. Hoe you het van de zomer zijn met nog eens 10 graden meer?

Aan het einde van onze tocht naar Spit Bridge waren we het spoor een beetje bijster. Na zeker een half uur van vragen aan (on)behulpzame mensen vonden we uiteindelijk het voetpad langs de snelweg.

Toen we de brug over waren (meenden te zijn), namen we de bus met de aardige vrouw naar het centrum. Na nog geen 10 seconden gingen we over de eigenlijk Spit Bridge, waarvan het uitzicht dan ook 10 keer zo mooi was.

Vandaag gingen we naar de Blue Mountains met OzExperience. Hiervan was de eerste stop een kampeerplek waar we echte ‘wilde’ kangoeroes konden zien. De hierop volgende activiteit was de wandeling van bijna 2 uur. We lunchten bij de uitkijk over de Three Sisters. De middag werd gevuld met een andere kleine afdalende wandeling te voet. Dit werd gevolgd door een ritje met een steil treintje (maximum van 51 graden). Het was een zeer mooie dag met watervalletjes en modderige paadjes, maar ook weer met een geweldige natuur.

’s Avonds liepen we nog over de Harbour Bridge, waar we de Opera aanschouwden in de nacht, met de bijbehorende nachtverlichting afkomstig van alle gebouwen op de achtergrond. Sydney zou echt een stad voor mij kunnen zijn.

30-09-’08 9.35: Axis Hostel Singapore
Onze op-een-na-laatste dag in Sydney bezochten we de WildLife World in de ochtend. Verder werd er die middag nog ‘veel’ geshopt en had ik mijn Bridge Climb.

Samen met 10 andere mensen moesten we een hele reeks van dingen doen: omkleden, harnas aan doen, accessoires pakken en vastklikken, oefenparcours, laatste technische snufjes en toen begonnen we aan onze echte ‘klim van het leven’.

Het was geweldig door, over, om de metalen constructie te lopen. De paadjes waren soms maar 30 centimeter breed met wat obstakels hier en daar.

Om een mogelijk lang verhaal (wat het toch al is) kort te maken, was het geweldig. We liepen op ons eigen gemak, veel stop/uitzichtspunten, veel verhalen, zo af en toe eens een foto. Het was eigenlijk misschien wel perfect. Het uitzicht was zoveel mooier dan je je zou voorstellen. Zeker aan het einde toen ik de trappetjes weer afdaalde, en heb ik nog net de zon onder kunnen zien gaan.

30-09-’08 21:50: Axis Hostel
Ik weet niet of het geheel over komt door deze lap tekst, maar Sydney en Australië voor zover ik dat gezien heb, waren zo mooi dat ik er nog eens naar terug wil om nog meer te zien.

  • 02 Oktober 2008 - 17:28

    Merijn:

    Het komt over Martijn, het komt over, het klinkt werkelijk prachtig. Ik wacht nog steeds op de foto's en sinterklaas natuurlijk :P. Dat is immers ook vol verwachting :P.

    Groetjes.

  • 03 Oktober 2008 - 06:34

    Marloes:

    Zeker als je de twee verhalen na elkaar leest, klinkt het nogal spectaculair. Zeker die foto voor Opera House is erg overtuigend bewijs!
    Je hebt wel een hele stapel stoere activiteiten in een krote tijd weten te doen, en groot gelijk heb je!
    Geniet van je laatste dagen in Vietnam. Het duurt even voordat je de hitte, chaos en stank van de grotere steden geaccepteerd hebt, maar dat voegt alleen maar toe aan de ervaring.
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Martijn

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 13246

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 Maart 2013

Afstudeerstage in Sydney

07 September 2008 - 09 Oktober 2008

Mijn eerste verre reis

30 Januari 2008 - 31 Juli 2008

Afstuderen in Geneve

Landen bezocht: